יום שבת, 3 בספטמבר 2011

לימודי שוק ההון - סקירת שוק ההון - מאת אדי מרקל

סקירת בורסה 3.9.2011 - לימודי שוק ההון


הגענו למדד 1140,האם הגענו לפרשת דרכים? לאן עכשיו?
בסקירה הקודמת שלי מתאריך 26/8/2011 כאשר המדד היה 1088, כתבתי על עליה לכיוון 1140 ועצירה ברמה זו (מקווה שלקחתם לונג והרווחתם).
כתבתי גם שאנו עתידים לחצות את הקו התחתון של התעלה היורדת, אני עדיין מחזיק בדעה זו.
ובכן הגענו ליעד.
האם הגענו לפרשת דרכים?
חלק מהאנשים עימם דיברתי אומרים " נרד לבדוק את רמת 1050".

אני לא חושב שנרד לרמות נמוכות כל כך,אני חושב יכול להיות שנרד לרמת 1124-1125 ומשם נעלה ונפרוץ את רמת 1140 בדרך לסגירת הגאפ ברמת 1148-1150.

השבוע שמתי לב למשהו מיוחד, השוק עולה ועמו נפתחו פוזיציות PUT גבוהות יותר ויותר, כאשר שיא הפוזיציות הפתוחות באופציות PUT ברמה 1110, כמו כן אני רואה ששיא הפוזיציות הפתוחות באופציות CALL הינו ב 1200, אני מניח שקונים הגנות ועושים Covered CALL , כלומר קנו הגנות ולא פוחדים מירידות, לכן לא ימכרו סחורה ולכן לדעתי המדד לא ירד משמעותית בשלב זה (כל ירידה לצורך עליה) .
תסריט אפשרי זה מרמז לי על עליות קרבות וטווח מסחר בין 1100 ל 1200, כאשר עיקר הרווח של הגדולים יהיה כנראה מהמניות(נכס בסיס) {זו ההנחה שלי}.
אני אתחיל עם גרף שבועי 1 של מדד ת"א 25
בגרף זה אני רואה תעלה יורדת, והמדד הגיע לקו התנגדות (הקו התחתון של התעלה), על פי התאוריה היבשה, כל קו תמיכה הופך לקו התנגדות ולכן עצרנו בקו זה.
שימו לב לשני העיגולים המסומנים בגרף, רמת התנגדות 1132 הינה רמת התנגדות חשובה, פריצה של רמה זו תיתן איתות ראשוני להמשך עליות, פריצה של קו ההתנגדות וחזרה לטווח התעלה יתנו איתות שני וסופי להמשך העליות עד לרמות 1148-1154 לסגירת הגאפ. לאחר סגירת הגאפ דרושה הערכות מחדש.
גרף שבועי 2 מדד ת"א 25
בגרף זה אני רואה שהממוצעים הנעים מראים לי על עצירת מגמת העלייה לטווח הארוך, בדרך כלל כאשר יש חוסר מגמה לאחר מגמה עולה ,זה מראה על שינוי מגמה לטווח הארוך (מגמה ראשית).
לדעתי אנו צפויים לראות מגמת ירידה חזקה מאוד בעתיד הלא רחוק.
גרף יומי 1 מדד ת"א 25
גרף זה נותן לי תמונה דיי ברורה לגבי העתיד לקרות בטווח הקצר והבינוני(ימים עד שבועות), אני רואה תעלה עולה (מוקפת בעיגול אדום) כאשר המדד משתדל להישאר בגבול העליון של התעלה (לדעתי פריצה מתוכננת בימים הקרובים).
גרף יומי 2 מדד ת"א 25
זו הגדלה של התעלה העולה שנוצרה, הנרות בעיגול האדום מספרים סיפור האומר כך :
"בינתיים לא תהייה פריצה למעלה וסביר להניח שנחזור מתחת לקו העליון של התעלה, כאשר היעדים הם : יעד ראשון 1124-1128 ויעד שני במידה ונמשיך למטה הינו 1087-1090".
סיפור זה גורם לי לשנות את שיטת המסחר התוך יומי לשיטת צייד פרפרים*.
גרף יומי 3 מדד ת"א 25
בגרף זה אני רואה שהמגמה הינה מגמה עולה בטווח הקצר.
(שימו לב למתנדים, כל פעם שהמתנד הסגול חוצה את המתנד האדום , המגמה הינה בכיוון החציה. כאשר המתנד הכחול מצטרף, הוא מאמת את המגמה).
גרף יומי 4 מדד ת"א 25
גם ממוצעים : נע רגיל 14 ואקספוננציאלי 14 מראים על המשך עליות.
לסיכום :כמו שכתבתי בסקירה הקודמת שנעצור ברמת 1140+-, עתה הייתי מחכה ולא פועל בחופזה.
הייתי מחכה לפריצת רמת 1140 או שבירת רמת 1124(כאשר ישנה עדיפות לפריצה למעלה וסגירת הגאפ).
קשה להמליץ על פוזיציה לשבוע הקרוב, משום שהסטייה לא גבוהה יחסית ולא הייתי כותב, מצד שני הסטייה לא נמוכה מספיק על מנת להצדיק קניה חשופה(שוקת למשל).
לאור מצב זה אני אבחר בפוזיציות סולידיות :
1. קניית מרווחים לשני כיוונים.
2. קניית פרפרים רחבים.
3. קניית קונדורים ברוחב של 2-3 סטרייקים מחוץ לכסף.
כל פוזיציה המנטרלת את השפעת הזמן לטווח של שבוע.
* בשיטת צייד פרפרים ,מתבצעת בניית פרפרים קנויים ברווח, כלומר מקבלים כסף על פרפר קנוי במקום לשלם עליו.

לצפייה בגרפים כנסו לסקירה המלאה באתר בסט טריידר בעמוד הבית


הסקירה נכתבה ע"י אדי מרקל מרצה בתחום לימודי שוק ההון


תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    התחום הזה של מסחר בבורסה הוא מאוד מעניין ואני חושב שלא חובה לעשות תואר ראשון (מי שמתעניין בתחום הפיננסים). ישנם הרבה קורסים אשר אתם יכולים לעשות על מנת להתעסק בתחום הפיננסים. אני אישית בחרתי לעשות קורס מקצועית א בהתחלה והתחלתי לעבוד בתחום כמשווק פנסיוני, ואז על מנת להרחיב את הידע ולהתמקצע יותר אני וחבר החלטנו כי אנו רוצים ללמוד יסודות הביטוח אך ללא קורס.
    חשבנו מה הדרך הכי טובה להתכונן למבחן ביסודות הביטוח והחלטנו כי אנו קונים ספר לימוד עצמי ומתחילים ללמוד בזמננו החופשי.
    שנינו בסופו של דבר יצאנו עם ציון מאוד גבוה והצלחנו להתקדם בעבודה בזכות התוספת הזו. אני ממליץ בחום לאנשים ללכת לתחום הפיננסים, הוא תחום מאוד רחב וקל מאוד למצוא בו נושאים מעניין שתוכלו גם לעבוד בהם.

    השבמחק